tirsdag 31. mai 2011

Prematch Titans-Nordstrand - Intervju med NIFs Bjørn Staavi


Imorgen møter vi serieleder Nordstrand 3. Dette blir den tøffeste kampen så langt i år. I forkant av denne storkampen har redaksjonen i kfumtitans.blogspot.com satt seg ned med NIF-profil, Bjørn Staavi, for å stille han noen spørsmål angående morgendagens kamp.

Hvilke forberedelser har dere gjort til kampen?



-Vi har ligget i hardtrening i en uke, med individuelle egentreningsprogrammer til alle gutta. Vi har også ansatt 2 kostholdsspesialister som har fulgt oss opp hver kveld for å se at programmes følges til punkt og prikke.

Dere er serieledere og ubeseirede med en fantastisk statistikk på 5-1-0. Hva er hemmeligheten?

-Vi har hatt en meget god kjemi innad i laget, i tillegg til at ferdighetene på spillerne er meget høy. Jeg kan ikke se at vi har noen spesielle svakheter i noen ledd. Vi har en tendens til å starte kamper litt tregt, for så å komme sterkt etter pause. Kan være at vi er godt trent i år..


Gjør det at Titans har tapt litt at dere ser lett på det, eller gjør det at det er lokaloppgjør dere ekstra tent?


-Det at Titans har tapt gjør ikke at vi tar lett på oppgaven i det hele tatt. Gjennom hele sesongen har vi ansett Titans som et meget sterkt lag, selvom de har tapt noen kamper. Personlig syns jeg det er utrolig gøy å skulle spille mot Titans når jeg kjenner såpass mange av gutta. Tror uansett at tapene dere har hatt er grunnet sykdom blandt spillere


Hvilke spillere frykter dere? Og frykter dere Titans mer nå som de har fått seg nye windbreakere?


-Iogmed at jeg har spilt såpass mye mot de fleste av spillerne på Titans før, gjør at vi har relativt god kunskap over spillerne deres. Hansi bak i forsvaret har jeg spilt med i alle år, så hans tøffhet og ståpåvilje bak i midtforsvaret, sammen med Håkons blikk for spillet og hodestyrke er et stort pluss hos dere. Videre vil jeg trekke frem deres teknisk briljante midtbanespiller Benjamin, som jeg i mine yngre år irriterte meg grønn over på sentralen da han gikk forbi meg lekent som en ballerina. Vil også trekke frem Deres kjappe ving Christer Berg, og selvfølgelig Knugge og Stu på Midten. Frykter dere selvfølgelig mye mer nå som de nye windbreakerne er på plass, og tror at dette kan være med på å påvirke utfallet av matchen i en stor grad.


Dette blir jo en publikumsmagnet uten like. Hvor mange busser med supportere reiser samlet fra Niffen imorgen?


-Jeg har ikke tall over hvor mange busser som er booket, men siste info fra toppledelsen i Nordstrand if var at Oslo sporveier ikke lenger hadde ledige busser til utleie. Flere bussruter er blitt innstilt for å dekke etterspørselen etter busser til matchen. Politiet i Oslo har også sørget for at Ekebergveien er sperret under matchen, for at flest mulig skal få nyte kampen de omtaler som "Århundrets lokaloppgjør".

Mange vil kalle deg Nordstrands svar på David Beckham. Hva gjør du for å holde huden din så ren?

-Jeg bruker Bioterm hudvask, pluss at jeg tar på meg fuktighetskrem etter at jeg har barbert meg.


Hvem er i festkomitèen til NIF 3? Og er du fornøyd med jobben de har gjort så langt?

-Vi har ingen festkomité som jeg vet om. Har bare spilt på NIF 3 i 6 mnd, så har ikke vært så mye festligheter enda. Vet at vi hadde en avslutningsfest etter forrige sesong, men da hadde jeg eksamen dagen etter og valgte derfor å stå over.

Er forøvrig meget fornøyd med den ikke eksisterende fest komitéen


Da takker vi for intervjuet. Vi gleder oss til kamp! Er den noe mer du ønsker å legge til?

-Hils Hansi og si at jeg gleder meg til å ta luka på han!!




Etter dette intervjuet, merker vi at det er et heltent Nordstrandslag vi møter. Her må vi ut i 100% med en gang! Vi møtes imorgen 1930.(Supportere møtes hos Tande 17.00 for forfriskninger og allsang)

GO Titans!!

3 kommentarer:

Joachim sa...

Skal bli herlig å kjenne kampgløden på matta igjen! Regn med meg i 30-45 min. La oss utnytte at de kommer tregt igang, og putte to raske scoringer!

Hans Henrik sa...

Veldig fin sak, men kurs i rettskriving, eller? H

7 sa...

Typisk Hans Henrik å påpeke dette. Får en god følelse av tanken at han kan litt rettskriving, "så la meg bare påpeke det for andre også". Ufint Hans, ufint! Jeg syns han som har skrevet dette fortjener en HAHA og bra jobba. Hold den gode rettskrivingsfølelsen for deg selv. Dette er ikke VG Nett. #7